2009. április 30., csütörtök

Jagalchi környéke

Felteszek néhány képet a Dzsagalcsi (Jacalchi) piac környékéről, ahol múlt pénteken jártunk a Pusan Trip-es csoporttal. Jó hír, hogy ennek a pénteki dolognak vége, úgyhogy mostantól nem lesz péntekenként SEMMI! :D

Az első kép a Jagalchi metróállomás közelében készült. Mindenki kínai, kivéve Jázmint és engem. A mongolok kollentíven nem jelentek meg aznap, lehet hogy épp hadjáraton vettek részt, valahol Nyugat-Szibéria környékén aprítva az ellent.

A második a Yongdo parkban, I Szun Sin szobránál készült. I Szun Sin volt az a tábornok tulajdonképp, aki a 16. század végén megvédte az országot a japán betöréstől. Kanakoék ezt persze másképp tanulták az iskolában, valahogy úgy, hogy a japánok egyszerűen meggondolták magukat, és visszavonultak, de ez voltaképp mindegy is, mert elég régen történt, már ezek nem fogunk összeveszni.

Erről jut eszembe, japán-koreai ellentét és a japán (meg általában a külföldi) túristák lehúzásának remek példája: Kanako nemrég vásárolni akart egy ruhát, de az árus valami elképesztő árat mondott. Kanako kifogásolta, ő ugye remekül beszél koreaiul, kifejezetten puszáni akcentusban, úgyhogy az árus azonnal visszavonta a magas árat, és elnézést kért, mentegetőzvén, hogy japánnak nézte a hölgyet, és ezért mondott magasabb árat először. Kanako mondta, hogy semmi baj, jól meg is vette a ruhát normál áron, és abban a percben jött a hívás egy japán ismerősétől, akivel az árus előtt folyékonyan elkezdett japánul telefonálni. Az árus gondolom ekkor érezte, hogy 2 percen belül 6-szor csinált hülyét magából.^^;;;

A harmadik és a negyedik kép Puszán Modern Történeti Múzeumban készült, itt sokminden volt a japán megszállásról (1910-45), ezért is a japán felirat. Megvallom én a múzeumoktól általában kiütést kapok, úgyhogy a látogatás alatt elfogyasztottam egy-két nyalókának csúfolt cukorgombát, amit még Teo-tól kaptam, de ettől bár a fogaim biztos jelentős romlást szenvedtek el, a hangulat nem emelkedett jelentősen. Egyébként néha szeretek múzumba járni, de ez most nem az a nap volt.

Aztán elmentünk a PIFF-re (5-6.kép), az egy utca, ahol a Pusan Interntional Film Festival szokott megrendezésre kerülni. Megtaláltam Szabó István filmrendező kéznyomatát, és nyomban megkértem kedves tanárnőnket, hogy örökítse meg, mert nekem ugye nem volt gépem (az összes kép tőle van egyébként).

Végül a kikötőnél csináltunk pár képet (7-9.), fújt a szél ezerrel, úgyhogy eléggé az arcomra fagyott a mosoly. Különben általában elég jó idő van, de mivel tengerparti város vagyunk, ezért a szél jelentősen hűt az átlaghőmérsékleten.









3 megjegyzés:

  1. Szia Mirjam....gratulalok a midterm vizsgadhoz...ezentul a penteked is szabad..hmmm....kivancsiva tettel Szabo Istvannal kapcsolatban, ezert rakerestem hogy milyen minosegben volt kint a filmrendezo ur...akit erdekel katt ide:http://www.magyar.film.hu/object.e8d4bbe4-3a28-47e2-bbf3-97542c7b6107.ivy
    Nem is tudtam hogy 3 magyar alkotast is levetitettek ezen a filmfesztivalon, amely egyre nagyobb visszhangot es elismerest vivott ki...Koreai utra visszaterve...mar szervezes alatt, csak a tervezeshez idopont kell, amihez lehet programot kotni...szoval Nori...ㅋㅋㅋ...eljen majus elseje!!!! pukk

    VálaszTörlés
  2. Hello, megint en...talaltam nehany infot Pusanban megrendezesre kerulo filmfesztivalrol amelyet sajna oktober 8-tol 16.-ig lesz...A Szouli nemzetkozi filmfesztival pedig koran majus 21-tol 27-ig lesz.......egyik tul koran lesz, masik tul keson..talaltam is egyet,ami julius 22tol 26-i g lesz...pontosabban a 13th Seoul International Cartoon & animation Festival...helyszinkent pedig, Coex es Lotte Cinema (Konkuk University)van megjelolve...ugy tunik a Soulban rendezendo 4 vagy 5 fesztival kozul csak ez lehetne joo, de meg nemadtam fel, hogy talalok valami fesztivalt, amire el tudnank latogatni...Mirjam, ha tudsz tudakolodj, nyari rendezvenyekrol Pusanban...mint a tavaly nyari forgatag, amibe belecsoppentunk :) Sorry, a hosszura sikeredett uzi miatt...

    VálaszTörlés
  3. Irgum-burgum. ><><>< Írtam választ, de nem voltam bejelentkezve, és nem küldte el, aztán hiába másoltam ki, most nem illeszti be ide. :S:S:S lyenkor annyira nincs kedvem mindent újra leírni. Mindegy, a lényeg, hogy rockfesztivál lesz Puszánban augusztusban, illetve Szöulban is, de majd szerzek pontosabb infót, amennyiben a kollektíva érdekelt a műfajban. :p
    Szabó Istvánra pedig nagyon büszkék vagyunk. :p:p:p

    VálaszTörlés