2009. május 1., péntek

Midterm

Üdv újra. :)

Előljáróban szeretnám elmondani, hogy fűztem némi kommentárt az előző képes bejegyzéshez, úgyhogy akit érdekel, elolvashatja. :)

Mostanában nagyon rá vagyok állva a viccekre. Annyira jó koreais viccek vannak, hogy meg szoktam halni a nevetéstől. Elmondok egyet. Lehet, hogy ismeritek, elég szakállas, de azért elmesélem. Szóval van egy nagyon szép nő, akinek nincsen füle az egyik oldalon, mert egy balesetben elveszítette. Üldögél a tengerparton, és simogatja a kiscicáját, aki az ölében dorombol. Meglátja ezt egy férfi. A férfit elvarázsolja a nő szépsége, mindenképp meg akar ismerkedni vele. Odamegy hozzá, és mivel álltok révén a legkönnyebb ismerkedni, ezt mondja neki: Ahh, kviopta. :D:D:D:D:D (귀엽다 aranyos, 귀없다 nincs füle) Nem jó? :D:D:D:D Szerintem nagyon jó. :D:D:D:D:D Végem van, 10 percig röhögtem megállás nélkül, mikor olvastam, Kanako azt hitte, hogy beteg vagyok. Elmeséltem neki is, de nem találta viccesnek, és pár perc után kérdezte, hogy jól érzem-e magam, mert szerinte valami bajom ban. Hát tényleg volt is, úgy fájt a hasam a nevetéstől, hogy azt hittem, meghalok. Egyik órán is hasonlót érzetem, mikor Pát-nak sikerült ilyet benyögnie, hogy namdzsá szárám. Mi a jó ég az, hogy namdzsá szárám (szószerint férfi ember, de a kettőt sose mondjuk egyszerre). Semmi más nem hiányzott volna, csak hogy hozzátegye, hogy jodzá tongmul (asszonyállat), de én ezt már fejben megtettem, úgyhogy majd megszakadtam a nevetéstől. Főleg, hogy volt az az idióta kép, amiről beszélt, egy férfi meg egy nő, de ilyen tök idétlen rajz. Hát végem volt, komolyan, nekem ez akkor túl sok volt.

Jaigen, azóta megírtuk a midterm vizsgát, és úgy érzem, hogy elég jól sikerült, úgyhogy a 70% biztos meglesz. Bár ez nem-igen volt kérdéses ezen a szinten még. Szerdán volt nyelvtan és magnózás. A magnózás az, ami minden közül a legnehezebb. Az a baj vele legfőképp, hogy ugye folyamatosan megy a magnó, van mondjuk 15 feladat, dehát először a feladatot el kéne olvasni, meg kéne érteni, ott vannak a lehetséges válaszok, azokat se ártana elolvasni, de erre mind nincs idő, mert ha ezzel foglalkozol, akkor nem hallod a megnón az információt, ami alapján válaszolni kéne. Úgyhogy ez egyben remek szinkrontolmács képzés is. :D :D :D Csak ugyanakkor remek alkalom hibapontok begyűjtésére is sajnos.

Ma meg volt a fogalmazás és a szóbeli. Fogalmazáson egyrészt képek alapján kellet kis sztory-t kerekíteni, a másik feladat pedig az volt, hogy wgy választott témáról írjunk 1-2 oldalt. Én a koreai embereket választottam. Ilyesmikről írtam, hogy milyen viccesek a fiúk a rózsaszín a pólóban, meg a lányok a 20 centis magassarkúban. :D A tanerők biztos nagyon fogják értékelni. :) Fogalmazáson egyik helyen sem lehetett hamnida stílust hasztnálni, csak haeyo-t. Szerdán a nyelvtanban benne volt a hamnida is, mert azért tanították azt is, de mindenesetre fogalmazáson nem szabadott azt használni.
Aztán szóbelin Hong Szuhi-vel és Agudamuval előre megírt trialógust adtunk elő. Utána kérdezgettek ezt-azt, némi apró-cseprő hibával azért az is ment. Majd meglátjuk mi lesz a végeredmény, de ez majd csak jövő szerdán derül ki.

Mint már meséltem róla, pénteki óránk ezentúl nincsen, úgyhogy a péntek az szabad, nyilvánvalóan a hétvége is, aztán hétfőn az egész nyelvtanulós brigád (kb 100 fő) kollektíven ellátogat a Daegu-i vidámparkba, ahol én egyébként már jártam, de most biztos más lesz, hogy nem 1 órára megyek. :) Állítólag van ott állatkert is, de ha nincs, akkor majd lesz, ha mi odamegyünk. :D:D
Kedden gyereknap lesz, úgyhogy nincs tanítás. Ez nem vicc, halálosan komoly, május 5-én Koreában gyereknap van, úgyhogy senki nem megy sehová, hanem szépen otthon maradnak, vagy elmennek kirándulni a közeli hegyekbe.
Mindezekből kifolyólag legközelebb csak jövő szerdán nyilik alkalom az iskolapadot koptatni, remélhetőleg már 초급 II, vagyis 2-es szinten.

Hallottam, hogy jó volt a koreai nap az ELTÉ-n. Gratulálok az előadóknak, biztos nagyon ügyesek voltatok. :-) Meg biztos finom volt a kaja is. Én nekem már herótom van a rízstől, de van elég dolog, ami ezért kárpótol, úgyhogy annyira azért nem kell sajnálni.
Például szoktam lejárni a helsz klábba, ezt tényleg így mondják, de másnéven gym, ahol kellemes időt lehet eltölteni. Ott tanyázik a namdzsá szárám színe-java. Meg persze az egészséges életmód végett is, természetesen, érdemes gyakran ellátogatni. Én leginkább ez utóbbit tartom szem előtt.

Holnap délelőtt találkozunk Tamami-val, már itt van Puszánban. A telefonommal már tudok képet csinálni, úgyhogy majd csinálok is egy párat. :) Jaigen, nem is mondtam, de hétvégén TH segítségével vettem telefont (voltaképp ingyen volt, mert külföldieknek van ilyen lehetőség, hogy ingyen kapjanak régebbi modelleket, de azért itt a régi sem rossz), úgyhogy most már könnyebb lesz az élet, csak az egyetlen baj, hogy kéne még zsinort szerezni hozzá, amivel ráteszek zenét, meg amivel leveszem róla a képeket. De majd az is lesz hamarosan, remélem.

Végül pedig hadd kívánjak Boldog Születésnapot nagypapámnak, aki pont a munka ünnepén látta meg a napvilágot! :D Sok Boldogságot Papa!

2 megjegyzés:

  1. Jókat derültem én is a férfiember-asszonyállat kapcsolaton, sikeresen felébresztettem vele a családot az éjszaka közepén. Ugyanis nem sikerült kellő hangerőre mérsékelnem a vidámságot. :D Remélem, jól sikerült a szintfelmérő, amit csináltatok és nem lesz vele gond. És a képeket is köszi, így sokkal könnyebb magam elé képzelni a helyeket, amikről mesélsz, remélem, hogy hamarosan lesz saját géped és akkor még többet tudsz feltölteni! Már alig várom... Ha már egyszer én nem lehetek ott, akkor legalább egy kicsit kukkolhassak. :)

    VálaszTörlés
  2. Akkor megnyugodtam, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki mulatságosnak találja az ilyesmit. ^@^

    VálaszTörlés