2009. április 8., szerda

Brazil szappanopera

Tegnap este a menzán összefutottam Olga barátjával (így hívják a vlagyivosztok-i orosz lányt), és beszélgettünk vacsora közben. Nekem szimpatikus volt, ugyanakkor Kanakotól azt megelőző este, vagyis tegnapelőtt nem túl pozitív dolgokat hallottam róla. Szóval hogy eléggé rafkós srác, és nem kell neki mindent elhinni, mert eléggé érdekember. Mindegy, hát amilyen kapcsolatba mi leszünk, ilyen haveri szinten, ez nem olyan lényeges. Szerintem egyébként Kanako is eltúlozza, de azért nem baj, hogy szólt.
Hogy valami konkrétumot is mondjak, ez a srác, nevezzük mondjuk Z-nek, kb 2 évvel ezelőtt egy japán lánnyal járt. Odament Kanakohoz és más japán lányokhoz is, akikről azt feltételezte hogy jól tudnak angolul, azzal a céllal, hogy velük beszélgetve gyakorolhassa az angolt, mivel –mondta ő– a japán barátnőjével csak angolul tudott kommunikálni. Azonban mikor rájött hogy pl Kanakotól nem sok újat tanulhat, mert Kanako igazából olyan gyenge középfokon volt angolból, nem találkozott velük többet. Odament kínai lányokhoz is, és nekik azt mondta, hogy kínai barátnője van, és miatta szeretné gyakorolni az angolt. A kínaiak jól tudtak angolul, ezért velük sokat lógott. Aztán egy idő után szakított a japán barátnőjével, és aztán jött Olga. Aki ugye remekül beszél angolul. És hát Kanako (nem mintha különösebben az ő dolga lenne, de az ember azért mégis alkot véleményt) ebből azt gondolta, hogy talán nem is annyira a vonzalom, hanem inkább más érdekek vezérelték a srácot, hogy Olgával járjon. Hát, én egyrészt alig ismerem őket, úgyhogy véleményt mondani nem tudok, meg nem is akarok, de ha ez tényleg így lenne, akkor szegény Z-nek eléggé kifordult lehet a gondolkodásmódja. Ez már kb olyan mint segélyért szülni gyereket. De mondom, amúgy ezt az egész sztory-t úgy ahogy van nehezen tudom elninni fenntartások nélkül két okból is. Egyrészt azért mert bár Kanako-ban teljesen megbízom, hogy igazat mond, azért ő is félreérthetett sokmindent nyelvi korlátokból, és más okokból kifolyólag. Másrészt pedig azért, mert én sokkal inkább nyelvtanulás ürügyén ismerkednék, nem pedig fordítva, és hát ugye mindenki magából indul ki. De ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek másfajta emberek, csak nekem ezt nehéz átérezni. Szóval bármi is lehet az igazság.

Erről a srácról egyébként van mégegy sztory-m. Ő –mint kiderült – TH csoporttársa MIS-en. Mindketten harmadévesek, bár Z velem egyidős, TH meg fiatalabb. És hát szombaton voltam ugye TH-val szórakozni, és mivel a kolitól elég messze voltunk, aggódott, hogy hazatalálok-e a buszmegállóból. Én mondtam, hogy nem lesz semmi gond, legeslegrosszabb esetben fogok egy taxit, de nem hiszem, hogy akár erre is szükség lenne. De ő erősködött, hogy nem, még a végén eltévedek, és felhívta az egyik barátját, mint utóbb kiderült Z-t, hogy nem jönne-e ki elém a buszmegállóba. Z azt mondta, hogy nem-igen szeretne kijönni, mert sokat kell a hétvégén tanulnia, és emiatt Olgát is visszautasította, hogy menjenek el valahová együtt este. Értem kijönni persze időben nem lett volna sok, de ha Olga meglátja, vagy megtudta volna, hogy kettesben jövünk visszafelé a koliba, abból félreértés lehetett volna. Úgyhogy Z inkább azt javasolta, hogy ha nagyon nem találom az utat, akkor hívjam fel utcai telefonról, és segít, de szerinte nem lesz gond. Na, mikor TH ezt közölte velem, kicsit felhúztam magam (nem nagyon de egy kicsit), mert erre az egész telefonbeszélgetésre eleve semmi szükség nem volt, és aztán értelme sem lett. Mindegy, természetesen hazataláltam szombaton, nem volt nagy ördöngősség.

Ha ismernétek Kanako-t, ő egy jelenség. Tegnap sokat beszélgettünk, mindenről, hogy milyen Japánban élni, meg hogy milyen Koreában élni, meg az egyetemről, hogy talán nyáron is tanulni fog, meg hogy miért nem tudnak jól angolul, stb, és hát én már régebben is említettem neki, hogy a MÁSIK segítő fiú, aki végül a bangladesi srác segítője lett, milyen helyes, és ez valahogy megint szóba került, és mondta, hogy ő holnap (vagyis ma) úgyis találkozik Mr Kwonnal valamilyen hivatalos ügyben (de azért amúgy ők eléggé jóban vannak), és hogy majd ha tud, akkor érdeklődik a srác felől. És elkéri a telefonszámát! @.@ XD lol Hát… Kanakonak aztán…. vannak ötleteti. Kíváncsi vagyok meg meri-e tenni. Na csak mert azt tegnap azért sikerült megtudnom a bangladesi fiútól, hogy vele a segítőjének nem nagyon akaródzik találkozni, olyan fuxxing pappayo. Jó vicc, hiszen ha valóban olyan elfoglalt, hogy nincs ideje a külföldi diákra, akkor miért jelentkezik segítőnek. :) Hát nekem van egy ötletem, hogy miért, és ha valóban azért, amire gondolok, akkor nos, szívesen segítek a baján. Milyen egy jótét lélek vagyok. :)

Annyit kéne tanulni. Jól megy egyébként, de sok új szó van és nagyon nem kéne lemaradni. Van egy kínai lány, Ling Shao Mong, akinek ugyanúgy 94%-os lett a dolgozata, mint az enyém (a többieké mind 90 alatt), és én úgy vagyok vele, hogy le kell győzni Kínát. Kanako szerint Amerikát is, de nem is lenne Japán, ha kibírta volna, hogy ezt ne jegyezze meg. Én eddig egy darab amerikait nem láttam még Puszánban, úgyhogy nem is jutott eszembe, hogy zavarjanak, viszont a suliban a koreai nyelvtanuló kolónia 90%-a kínai, úgyhogy nekik kell megmutatni a frankót. Hát ugye kis ország vagyunk, kisebbségi komplexussal, és valahogy revanzsot kell venni a nagyokon. Ez itt ember harca a gépek ellen.

Úristen, ti otthon már a 8-as leckét veszitek? Nyelvtanban komolyan elhúztok, az biztos. :D De szerintem ragaszkodjatok majd hozzá jövőre, amennyire csak lehet, hogy több órát szeretnétek, mert picit kéne beszélni is. Bár ezt biztos a tanárok is tudják, dehát ti is ragaszkodjatok hozzá, hogy lássák, hogy ti is szeretnétek. :) Mmmm. hiányoznak a tanárok is. Meg ti is. De azért ettől eltekintve jól vagyok. :)

Az itteni tanárok se semmik ám. Nem valami nyugodt, megalszik-a-tej-a-szájában embereket kell elképzelni, hanem igazi tűzről pattant menyecskéket. Olyan hangerővel beszélnek, és úgy gesztikulálnak, hogy szinte vonzzák a figyelmet, viszont elbambulni amúgy sem érdemes, mert órák közben 20 másodperc üresjárat nincs soha, és rögtön lemaradnál egy gondolattal, ha elkalandozol. Szóval oda kell figyelni. A kínaiak meg a mongolok persze nem tudnak viselkedni, folyaton sms-t írnak, meg az ipod-jukkal vaszkerálnak, ilyenkor a tanárnő összecsavar egy újságot és jól elveri őket. És büntetésből megnézi az összes képet a telefonjukban^^

Miért mindig este 10-kor jön rám az ehetnék??! :D:D:D Lehet kiegyezek magammal egy sütiben. :p Lányok, nektek jó sárgulást! Tegyetek meg mindent, amit a haza megkövetel!

2 megjegyzés:

  1. Hajrá Magyarország! :)
    Nem sokára lesz Korea Nap Mirjam, arra az egy napara igazán érdemes lenne meglátogatnod minket. :P
    Nagyon örülök, hogy ilyen jól érzed magad, jó olvasni esténként az írásaidat.

    VálaszTörlés
  2. Ja, V.Nóri voltam, de egy másik felhasználónevemet írja ki....

    VálaszTörlés