2009. június 11., csütörtök

Eve

Szóval ott tartottam, hogy május 23-án (szombaton) megérkezett Évi egy hétre. Először Puszánba jött, itt volt 6 napig. Nem ment minden zökkenőmentesen, de utólag úgyis majd többnyire csak a jó marad meg (remélhetőleg), a többi meg tapasztalat. Vasárnap vonattal elmentünk a Gyongju-ba, aztán 11-es helyi busszal a Pulguksához, amit az orrunk előtt zárták be, úgyhogy azt csak kívülről láttuk (én mondjuk tavaly voltam már benn), aztán valami taxis méregdrágán elvitt a királysírokhoz. Ki kellett volna herélnem, de akkor ez hirtelen nem jutott eszembe. Hiába, késő bánat. :D Aztán gyalog mentünk el a buszállomáshoz, a taxit köszöntük, de Gyongju-ban inkább kihagytuk a továbbiakban. Láttunk nagyon sok szép hagyományos építésű házat meg jó autókat, bár ez utóbbiakat az ország bármely pontján lehet látni. :p


(az új házam és a verda:p)

Kedden voltunk a Kwangan hídnál, visszafelé pedig beugrottunk a PIFF-re, ahol összehaverkodtunk egy kiskatonával és egy építész-tanonc haverjával, akik meghívtak minket vacsorázni. Ez nagyon klassz volt. Aznap elég későn (vagy inkább úgy mondanám, korán) értünk haza, úgyhogy másnapra kicsit lebetegedtem, de azóta már jobban vagyok.


Csütörtökön a belvárosban voltunk, piac, Kyobo, ilyesmi, meg a sulim környékén, illetve a Lotte Mart-ban. Pénteken mentünk fel Szöulba 1 napra, és szerintem ez volt a hét fénypontja. :-)) Szöulban Yim-nél szálltunk meg, nem meglepő módon. Először sétáltunk kicsit az Insadong-on, aztán találkoztunk az ELTÉ-s Kim-mel (biztos sokan ismeritek, Kim Boyeon, most jött vissza Koreába, de egy évet élt Mo-on).


Együtt elmentünk a ChangDeokGung-ba, ami egy meseszép palota. Én mondjuk már tavaly is láttam, de másodszorra is annyira szép, hogy be kell halni. Felteszek néhány képet róla, de ezek egyébként nem a legszebb részei, csak ahol éppen mi is rajta vagyunk.




Utána találkoztunk Kim egyik barátnőjével, aki szintén magyar szakos Szöulban. Ő is nagyon jól beszélt magyarul, mivel ő még többet, másfél évet volt Magyarországon annak idején. Elmentünk a Han folyó egyik ágához, ami gyakorlatilag egy patak Szöul belvárosában, és nagyon romantius hely, főleg este.


Hát 4 lány révén romantikára nem nagyon volt lehetőség és ezt bántuk is erősen, dehát mit lehet tenni. :p Legközelebb námdzsácsinguvá kácsi megyünk oda, mondogattuk, de persze a nagy túrót. Az ember ilyenről csak álmodik. :-D A helyszínen (és egész Szöulban) egyébként rengeteg rendőr volt, mivel akkor halt meg a volt miniszterelnök, és tüntetésekre lehetett számítani, de nem volt semmi komoly gond, úgyhogy a rendőrök is unatkoztak.
Egy közeli étteremben nagyon finomat ettünk, spagettit és sültkrumplit, csak hogy stílusos legyen. :p


Aztán egész véletlenül menet közben belebotlottunk I Szun Sin admirális szobrába, mert mint törióráról tudjuk, Szöulban lehetetlenség úgy járni-kelni, hogy az ember bele ne botoljon egy I Szun Sin szoborba.


Ezután nem sokkal Kim barátnőjét elszólította a kötelesség, de mi 3-an még elmentünk a Tongdaemun-ra (ami egy non-stop piac, főleg ruhák, de minden más is van ott), és kaptam Kim-től ajándékba egy óriási rózsaszín plüss kutya telefondíszt, ami gyakorlatilag nagyobb, mint a telefonom. Aztán a metrónál tőle is elbúcsúztunk, mert már későre járt. Mi Évával még visszamentünk az Insadong-ra és a Tehangno-ra sétálni, és hogy megvehesse az utolsó szuveníreket, aztán próbáltunk aludni egy keveset, mielőtt szombat (május 30-án) reggel indult a repüjője Incsonból hazafelé.

Hát dióhájban ennyi, persze órákig lehetne mesélni, de akkor ki fog tanulni helyettem. :p
Tegnap írtuk az utolsó gyakorlótesztet ebben a szemeszetben, ez most 76% lett, de igazából a magnónál nagyon apró helyesírási hibák miatt veszítettem sok pontot, nagyon könnyen 85% felett lehetett volna, úgyhogy ezt nem fogom fel rossz eredménynek. A helyesírást sajnos nem lehet eleget gyakorolni. :x Meg a szavakat sem. Túl sok új szó van. o.@ Jövő héten kedden (16-án) írjuk a félévzáró tesztet és szerdán lesz a szóbeli, úgyhogy hétvégén klub helyett nem ártana mindent átnézni (vagy legalábbis amennyit tudok). Aztán lesz 10 nap szünet, mielőtt kezdődne a nyári 8 hetes tanfolyam.

Nem is említettem, hogy múlt pénteken (június 5), vagyis éjfél már elmúlt, úgyhogy inkább szombaton, találkoztam Jini-vel (aki teljes nevén Jeong HakJin). Tényleg nagyon kedves így első benyomásra. Ő is felajánlotta, hogy ha bármi problémám van, forduljak nyugodtan hozzá, és segít. Csak keveset beszéltünk, mert ő is ment valahová, meg én is, de azért kérdezett, hogy mi újság otthon, meg mondta, hogy ha jön valaki ismerős idén, akkor keresse meg. Egyébként Kanako egyik barátja ismerte őt, és én úgy kaptam meg a számát, teljesen véletlenül.

Nagggyon irigylek mindenkit, aki most Magyarországon olvad a napon, mert itt egyenlőre nincs valami gatyarohasztó meleg, sőt nemsokára jön a monszun is, de július végére, augusztus elejére nagyon jó időt mondanak, úgyhogy mire Nóriék ideérnek, hétágra fog sütni a nap.

5 megjegyzés:

  1. gyonyoruuu volt meg igy olvasni is ! az idojarasrol peddig itt nalunk olaszorszagba sincs megggg jo ido! majd csak egy kett het mulva! szeretlek olvasni! olyan mintha utaznek en is!!

    VálaszTörlés
  2. uhh hát abban nem is kételkedem, hogy nem lesz jó idő.. ha a tavaly nyárra gondolok.... azért a páratartalom lehetne alacsonyabb, kibírnám:) a koreai időjárás is felejthetetlen...

    VálaszTörlés
  3. az itteni is elegg paras igaz a tiedhez kepest csak a fele!! nyaron othon a jo mert szaraz melegggg van!! itt ejjel nappal meleg van amikor be robban a nyariszezon!ahogy mozdulsz ugy izzadsz!! brrrr

    VálaszTörlés
  4. Mira, nagyon szépek ezek az épületek, annyira megnézném egyszer én is teljes valójukban őket... *sóhajtozik* Hülye gazdasági válság *belerúg kettőt* Na mindegy, majd egyszer. :D Addig is a nyálamat csorgatom itt nálad, ha nem bánod!
    Ja, és van úgy sztorifordításom, ha érdekel!

    VálaszTörlés
  5. margherita: Köszönöm szépen. :-)) Itt még mindig csak olyan sos-so az időjárás. Nincs hideg, de én, aki 40 fokban is tudnék élni, nem vagyok még teljesen elégedett a hőmérséklettel. a szobatársam azt mondta, hogy majd monszun után, július végétől kezdve lesz olyan meleg, hogy csak na. Hát remélem is. :D Olaszországban jártam tavaly nyáron és nagyon jó volt az idő, meg persze az ország is szép, nagyon tetszett. Aztán télen Velencében voltunk, az nyilván megint más.

    Nóra: Remélem kmeleg lesz. :p

    Viki: igen-igen, persze hogy érdekel. El tudod küldeni az emailembre? mirjam[dot]gomori[at]gmail[dot]com előre is köszi! :D Én biztos vagyok benne, hogy egyszer kijutsz, és ha úgy lesz, akkor igyakszem majd minél többet segíteni, hogy minél többet láthass, de persze először nem ártana, ha vége lenne a válságnak, az tény. :S Egyébként otthon mi is vettünk fel bankhitelt és 30-ről 48-ezerre ment fel a törlesztőrészlet, úgyhogy elég nagy szivacs van. :S:S:S:S De majd csak jobb lesz egyszer.

    VálaszTörlés