2009. augusztus 11., kedd

Gyeongju 2 ~Millennium Park~

Visszatérve a közelmúlt eseményeire, múlt hónap (júli) 19-én tehát a bangladesiekkel és a segítőinkkel voltunk Gyeongju-ban, ahol szerencsére nem a már általam ismert Pulguksát néztük meg, hanem a helyi skanzent, amit Millennium Park-nak hívnak. Ez egy nagyon klassz falumúzeum szép szobrokkal, de vannak kézműves foglalkozások és lovas- meg harcművészeti bemutatók is. Először a bemutatót néztük meg, aztán sétáltunk, majd készítettünk nyakláncot, ami még mindig megvan, egyszer majd egy szerencsés megkapja. :-)) Ebédelni koreai tradicionális étteremben ebédeltünk, és láthatjátok, hogy az ételek tálalásánál nagyon nagy figyelmet fordítanak a szép kivitelezésre is. Gyeongju-ban maradtunk még egy darabig, vettek nekünk ajándékot, választhattunk bármit, én egy "törött" maszkot választottam, ami egyébként az LG nagyvállalat szimbóluma is, ugyanis az LG eredetileg Gyeongju-ból származik. Nem akarok hülyeséget mondani, de ha jól emlékszem, akkor a következő módon lehet ezt levezetni: Gyeongju régi neve GeumSeong (Kümszong, vagyis aranycsillag), angolul Gold Star. Ez a vállalat egyszer majdnem csődbe ment és csak állami segítséggel tudott megmenekülni, így lett belőle Lucky Goldstar, vagyis LG. A cég szimbóluma pedig a Gyeongju-i törött maszk lett.

Estefelé visszajöttünk Puszánba, ahol a bangladesi srácokra való tekintettel indiai étteremben vacsoráztunk Haeundae (Heunde) Beach-en. Szerintem a késői ebéd után senki sem volt még különösebben éhes, de Koreában enni kell, ha éhes az ember, ha nem, nincs mese. :-)) Sőt inni is kell, azt méginkább, bár az egy kicsit más lapra tartozik. :-pp Végezetül a szintén Haeundae-n található tropikáriumba látogattunk el, ahol én egyébként már jártam egyszer Andorral és Kanako-val, de sabaj, megnéztem mégegyszer. :-)) Az óriás polip az továbbra is nagyon para volt, csak élőben ne fussak ilyennel össze soha. Egy ilyen polip 10 méteresre is megnő, 3 szíve van, és neki is (mint ahogy az embereknek is) van ügyesebbik karja, tehát a 8 közül az egyiket szívesebben használja. :-))

A képek színei és minősége eléggé eltérőek, mivel több ember fotóiból válogattam össze.


















2 megjegyzés:

  1. de jó, hogy írtál megint! már nagyon hiányzott... a képek tök jók lettek, főleg a csoportkép a halban :)

    VálaszTörlés
  2. Már kezdtem aggódni, hogy elvesztél, vagy valami ilyesmi. :) Ez a halmas cápaállkapocs nagyon brutálisan néz ki... De abból a polipból is megebédelhetnének páran, azt hiszem. :))

    VálaszTörlés