2009. augusztus 15., szombat

Independence Day

64 éve, 1945. augusztus 15-én Japán kapitulált, és ezzel hivatalosan vége lett a II. világháborúnak. Korea is ezen a napon vált függetlenné Japántól, így augusztus 15-e a koreaiak (egyik) legnagyobb nemezti ünnepe. Ez itt most nekünk szombatra esik, úgyhogy nem sokat nyertünk vele, de más években biztosan a diákok és a dolgozók is nagyon jónéven veszik, hogy pihizni lehet^^

Ez Korea nemzeti virága, a Mugunghwa (másnéven Sharon Rózsája). Küldöm szeretettel nagynénémnek (Juditnak), akinek ma van a születésnapja, illetve Isten éltesse testvéremet (Dávidot) is, aki pedig tegnap lett 24 éves.

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    bocs,hogy így ismeretlenül...magyar neve is van a virágnak:kerti mályvacserje,vagy törökrózsa.
    Kb.1 hete találtam a blogodat,tetszik ahogy írsz,remélem,sokáig folytatod!minden jót!

    VálaszTörlés
  2. Ugyan, dehogy baj, hogy írtál^^. Köszi az infót, megint tanultunk valami újat. :p Hmm, törökrózsa.... ez kicsit vicces, tekintve, hogy Korea nemzeti virága. :-DD (Bár sok szempontból a törökök és a koreaiak nem állnak olyan hú de messze egymástól.) Mindenesetre ezt azért majd elmesélem nekik, hogy az én országomban hogy nevezik a Mugunghwát. :-))
    Örülök, hogy tetszik itt. Szerintem sokáig folytatni fogom. Minden jót neked is!

    VálaszTörlés
  3. Ilyen virág a mi udvarunkban is van. :) Nem is tudtam, hogy ez a nemzeti viráguk.
    Nekünk mi?

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Nekünk a kikerics(Colchicum hungaricum).
    Nem értek a virágokhoz,csak a nemzeti szimbólumokhoz:P

    VálaszTörlés