2009. október 17., szombat

IRIS ~új koreai tévésorozat~


Ezen a héten kezdték el sugározni a KBS2 TV-csatornán a valaha forgatott eddigi legnagyobb költségvetésű koreai sorozatot, az IRIS-t. Az Iris nemcsak azért különleges, mert az izgalmas történet mellett koreai hírességek egész gárdáját sorakoztatja fel a színészek között, hanem - nekünk magyaroknak - azért is, mert a sorozatot részben Magyarországon forgatták, több különböző helyszínen idén júniusban. A szerdán este levetített első epizód rögtön Budapesten kezdődik, ahol a főszereplőnek egy magasrangú hazánkba látogató észak-koreai politikust kell likvidálnia, és 20 percen keresztül kizárólag budapest környéki helyszíneket láthatunk benne, amíg a történet át nem vált visszaemlékezés módba, amely során pedig Koreába jutunk vissza. A történet maga egy észak- és dél-koreai ügynökök között kibontakozó kémtörténet, de lesz benne thriller és misztikum is, ahogy azt az előzetesek ígérik. Mindenkinek melegen szeretném ajánlani, hogyha másért nem is, legalább a helyszínek miatt pillantson bele, már fel van töltve az internetre és a lelkes rajongók angol feliratot is készíttek hozzá:
Első rész: KLIKK!
Második rész: KLIKK!

A Filmvilág című internetes filmes oldalon Teszár Dávid írt nagyon jó cikket a sorozattal kapcsolatban. ITT! Ősszeszedett benne egy csomó hasznos linket, amelyekből érdekességeteket tudhattok meg a filmről. Én is biztos, hogy fogok még írni róla, mert van mit, főleg, hogy bár a magam részéről júniusban már Koreában voltam, magyar ismerősök többször is jártak kinn a forgatáson, úgyhogy vannak nagyon klassz fényképek is. Most mennem kell, de majd még jelentkezem. :)

2 megjegyzés:

  1. rám nagyon nagy hatást tett ez az első jelent. leírhatatlan élményt jelentett, hogy koreai sorozatban láthattam egy csomó magyar feliratot, és számomra ismerős tájat :D remélem később még lesznek magyar jelenetek, bár ahogy néztem, minden forgatási színhely megvolt ebben a negyed órában amiről tudtam xD
    mindenestre, ha ez a színvonal marad a végéig akkor egy filmalkotaási remekművet nézhetünk majd :D /legalábbis szerntem :P/

    VálaszTörlés
  2. Ne aggódj, biztosthatlak, hogy lesz benne még magyarországi jelenet, mert az ismerőseim ennél jóval több helyen voltak kinn forgatáson, és a sztory-ból is kiderül, hogy jönni fognak még ide a főszereplők. Most a sztory szerint Koreában vannak, aztán később Japánba mennek, és utána küldik őket Magyarországra. Ez a sorrend, amennyire én tudom.

    Egyébként épp most néztem végig a második részt is és nekem is nagyon-nagyon tetszik. :D Persze nyilván egyrészt azért, mert koreai (és én olyan szörnyen elfogult vagyok^^), de ha objektíven nézem, akkor sem rossz. :-))

    VálaszTörlés