2009. június 18., csütörtök

일본사람

Múlt csütörtökön voltunk szórakozni a japán társasággal, amolyan koreai módon, tehát evés-ivás-karaoke, aztán mégtöbb ivás.... persze tudjátok, hogy én sosem iszom sokat, de ez most annyira nem is lényeg, hogy ki mennyit. Kanako csak 1-2 órát volt lenn, mivel vizsgaidőszakja van most. Hozzáteszem, Makun-nek is, csak ő éppenséggel le******. :-D Kérdeztem tőle, hogy mikor lesz a következő vizsgája. Mondta, hogy holnap, és kitöltött mégegy korsó sört. Remélem másnap a tesztlapot is ugyanilyen sikerrel töltötte ki. XD

A japánok egyébként egész mások, mint amilyennek az ember képzelné őket, illetve amilyennek mondjuk én képzeltem őket, persze bizonyos szempontból nem, de sok szempontból igen. Valahol azt olvastam például, hogy nagyon nehéz velük barátkozni, de ez például egyáltalán nem igaz, mert nagyon szeretnek barátkozni. Talán csak a nyelvi korlát lehet akadály, viszont ha érzik, hogy próbálsz velük kommunikálni, így vagy úgy, akkor rögtön havernak tekintenek. A másik, hogy európai embert megszégyenítően nyíltan beszélnek mindenről (hadd ne mondjam ki, de gondoljatok arra, hogy milyen ipar dúl rettenetesen Japánban^^). És igaz, ami igaz, eléggé rá vannak kattanva a témára, mind elméletben, mind gyakorlatban. Nyilván nem mindenkire igaz ez, de mondjuk 60% (ez a becslés autentikus forrásból származik. ;D) Hát ez van meg meggyleves. :-))


Balról jobbra: Én, Tájang, Saori, Nome-chan és Makun


Azt a fejet ott a legszélén. XDXD

Egyébiránt tegnap és ma (június 16-17-én) írtuk meg a félévzáró tesztet. Előszőr volt félóra magnó, az első 2 perc után az ember már eleve úgy érzi, hogy az ilyenfajta mókázást akár be is rekeszthetjük. De persze ettől még magnózás volt, van és lesz :S Meglepő módon egyébként elég nagymértékben sikerült odafigyelni, úgyhogy nagyon rossz talán csak nem lesz. Mert mint említettem volt, nem az a baj, hogy nem értem, amit mondanak, hanem hogy képtelenség egyszerre hallgatni és a feladatot megoldani. Az lenne a normális szerintem, ha először az ember elolvashatná a feladatot, a lehetséges válaszokat, utána elhangzana az információ, és végül lenne egy kis idő a hallottak alapján megtalálni a helyes választ. Hát csak mint bármely kétnyelvű nyelvvizsgán Magyarotrszágon. De nem. Itt az embernek arra a félórára Szupermenné kell változnia, és megkísérelni egyszerre olvasni, hallgatni és írni. Ez nemhogy angolul, még magyarul se menne, úgyhogy a koreaival sincs ez másképp. Sajnos a rendszert megváltoztatni nem lehet, hacsak nem szervezünk felkelést. :-DD
Ezután következett másfél óra nyelvtan /szókincs / szövegértés. A szövegértés nem nehéz, viszont rettentő megterhelő és unalmas. Van mondjuk 10 db féloldalas szöveg. És mindegyikhez vannak kérdések. Gyorsan el kell őket olvasni, válaszolni, vagy kiválasztani a helyes válaszokat, aztán még annál is gyorsabban elfelejteni az információkat, mert váltani kell a következő szövegre. Ahányszor lapoztam, elmondtam magamban, hogy én hogy de hogy utálok vizsgázni. XP Mint Robi, aki az Arirangban minden áldott étkezésnél elmondta, hogy ő hogy de hogy utál itt dolgozni, ezzel is emelve az általános (egyébként sem kicsattanóan magas) munkamorált. ^^

Ma pedig megtartották a fogalmazás és a szóbeli vizsgákat. Fogalmazáson a félév közben otthon kidolgozandó témák közül megadtak 3-at, és azok közül választhattuunk egyet. Ezt 40 percig lehetett írni. Az otthoni irományokat sem szerettem egyébként, mert persze jó gyakorlás meg minden, de olyan unalmas ilyen mindenféle közönbös témakkal órák hosszat foglalkozni. Mondanák azt, hogy írjál sms-t egy barátodnak, vagy akár 100-at, az menne. :D:D Sms-írásban most már verhetetlen vagyok, vagy ha nem is, de mindenesetre sikerült jelentős feljődést elérni. De visszatérve a házi ironyányokra, 10-ből 9 db 10 pontos lett, és csak 1 db lett 9 pontos, úgyhogy utólag nagyon örülök neki, mert ez is beleszámít a féllévvégi jegybe. Majd felhúzza egy kicsit. :-P Szóbelin 3 percig kellett beszélni egy témáról (amit előre ki lehetett dolgozni), aztán kérdezgettek minden másról is. A kérdéseket nem értettem mind, de akkor megkérdezték másképp és úgy már tudtam válaszolni. A mi óraadó tanárnőnk szerintem érthetőbben beszélt és kisebb szókinccsel, de nem a saját tanárnőmnél vizsgáztam, hanem egy másik 'néni' jutott, és ő szerintem kicsit elrúgta a pöttyöst ahhoz képest, hogy csak kezdők vagyunk. XD De mindegy, azért nem volt olyan rossz. :-)) Meglátjuk. Holnap délelőtt 9:40-re be kell menni a suliba, remélem megkapjuk az eredményeket is akkor hamarjában.

Ma vacsi után ki kellett takarítanunk, mert nyárra mindenkinek át kell költözni egy másik szobába, és ma este ellenőrizték le, hogy minden tiszta és rendben van-e, mert csak úgy lehet átadni. Szombaton költözünk majd. Nem igazán értem, hogy erre miért van szükség, de nem kell nekem mindent érteni. Végülis nem nagy fáradtság. Kanako már vagy 20-szor költözött, azt mondja, már egész jól belejött az évek során. :-)) Majd mesélek a múlt 7végéről is, mert az is nagyon jó volt, de most már késő van. Üdv mindenkinek.

6 megjegyzés:

  1. Látszik a képeken, hogy jó buli volt. :)) Remélem, azért a vizsga is ilyen jól sikerült, bár az eddigiek alapján nem hiszem, hogy gondot jelentetett volna... :)) Ja, és elküldtem neked a sztorit, remélem, megkaptad. Még friss és meleg, és nagyon raw változat, most állok csak neki kijavítani magyarról magyarra. :)) De azért olvasható így is.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Látszik a képeken? :D Pedig ez még nem is a legjobb része volt. :D:D:D Köszönöm szépen, megkaptam az 'olvasmányt'. Még nem olvastam el, mert akkorra tartogatom, amikor beüt a 10-napos szüni-dödő. :p Ami egész pontosan ma délután lesz. Nemsokára megyek suliba. Utolsó nap ebben a szemeszerben. De jó nekem. :D

    VálaszTörlés
  3. Szia Mira!
    Jó sokféle feladatod volt a vizsgán, alig győztem olvasni, de biztos jól sikerült, majd írd meg!!
    Kriszti

    VálaszTörlés
  4. uhhh:) Robi visszatérő személyiség itt is, mint az Arirangban, mostanában újra látjuk őt, valahogy pont úgy jön ki, hogy minden pénteken ott vacsorázunk:P ma jön talán Dong is, mert Bp-n van. Majd beszélünk csak a koleszban nincs net:) további szép élményeket hétvégére!!

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, köszi szépen, jól sikerült, 92% lett. :D

    Nóri, nemár!! A Robi újra az Arirangban dolgozik??! Dejó! Akkor újra van ott egy kis élet. És a Dong meg hogy kerül Magyarországra?! Na, erről mejd mesélned kell, remélem 7végén tudunk beszélni! :D:D

    VálaszTörlés
  6. Dede, robi újra ott, már 2-3szor találkoztunk vele, nem változott:D Dong itt dolgozik május óta, Nyitrán. majd beszélünk!!

    VálaszTörlés